kära mormor

Idag efter skolan åkte jag och mamma till min älskade 84 åriga mormor. Hon är så oerhört söt, det är nästan obeskrivligt. Jag och mamma skulle hjälpa henne att städa undan julen. Då för första gången under alla år som jag spenderat hos min älskade mormor, insåg jag hennes kärlek för virkade dukar. Det är heeeelt galet! Hon har stora små, smala breda, you name it hon har det. Hon har tillochmed ett virkat jäkla överkast! Inte nog med det, hon vill att varenda liten mini duk, som passar under en kruka liksom, då förstår ni hur små dessa dukar kan vara?! Jo, förstår ni, dem ska vara PRESSADE! Jag fick inte ens lov att strycka dem själv, utan jag var troligtvis inte kapabel att få dessa små virkade dukar tillräkligt släta och fina.

Så skulle jag lägga upp julgardinerna (ej virkade ;)) i ett skåp som sitter väldigt högt upp, så jag klättrade upp på en stol och mormor få räcka mig gardinerna, men då visade det sig att mormor lilla scarf (ej virkad) hade fastnat lite emellan gardinerna, och när jag drog åt mig gardinerna så drog jag med mig mormor en liten bit framåt. Mormor hajade till och log lite snett åt mig och säger "ja tänk om du hade dragit åt ordentligt, du som är så stark! så skulle lilla mormor ligga i gardinskåpet hon med." Jag var tvugen att bita mig i läppen och sen låtsas att jag skrattade åt hunden. Ni kanske inte tycker att det låter så roligt. Man måste nästan ha hört henne prata någongång. Men hon trodde nog verkligen att hon skulle kunna flyga upp i gardinskåpet. Jag kan skatta mig en sån otrolig tur att jag fick denna underbara lilla kvinna till just min mormor!
 
PUSS
-

Kommentarer
Postat av: Malin

HAhaha lilla mormor i ett skåp!

2009-01-12 @ 20:21:46
URL: http://malutb.blogg.se/
Postat av: Anonym

åhh hon är ju bara FÖR söt, ja hon trodde nog att hon kunde hamna där uppe, hon har ju faktiskt hamnat i en frys en gång..

2009-01-12 @ 20:53:36
Postat av: Anonym

är min kommentar där eller luras den som vanligt? grr...

2009-01-12 @ 20:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0