Obama vilken kille

Sitter nu och läser på om Barack Obama, inför engelskan imorgon, får en extra uppgirft för att visa att jag ska ha MVG i engelska B vilket jag verkligen vill ha. MEN iallafall åter till Obama! Vad mycket grejer han gjort redan, med sjukförsökringar till barn utan, krig inställningar osv osv..

Men en sak som jag faktiska är lite besviken över, är det är med homoäktenskap. Prop 8 tillexmpel, vilken skit grej. Vilka är dessa människor som säger till andra att dem inte får gifta sig bara för att dem har samma kön. Diskriminering säger jag bara, helt sjukt. Varför ska man inte bara få kunna gifta sig med vem man vill? Jämställdhet för i fan, alla är lika mycket värda, bara för att man har en annan läggning är man helt plötsligt inte lika mycket värd? Jag fattar inte dessa människor, så jäkla konservativa så jag dör. "Gud säger" BLA BLA skit snack! Han säger att alla är lika mycket värda, "gud" älskar alla. Så sluta upp med sånt här strunt, jag blir arg!






Nu ska jag fortsätta med min engelska, och btw way grattis joella till MVG im a proud mama!  

Kommentarer
Postat av: Joella

det som är bra med obama är dock att han är väl typ den enda presidenten som är liite för...han har ofta sagt att han är visserligen inte för homoäktenskap (men inte skulle ha stort problem med det???), men att de ska få andra rättigheter etc...jag tycker inte att han är jättetydlig. antingen är han anti-homo men inte kan visa detta eftesom han skulle få massa skit eller så är han pro-homo men inte kan visa det eftersom han skulle få massa skit. hm....haha.



TACK FINA DU! Du ska också få MVG! :D Vi är mvg barnen!

2009-05-28 @ 16:23:17
URL: http://talkingbird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0